Меню
Час роботи: Понеділок – П'ятниця – 09:00 – 18:00

Сепаратор картерних газів, або правильна олія смітник

Не секрет, що на форсованому двигуні необхідно відокремлювати і конденсувати, від картерних газів, пари олії. Насичені парами картерні гази, потрапляючи в циліндри, збільшують схильність до детонації та просто "засірають" впуск. Звичайно, можна вивести "супун" в атмосферу і нехай димить, але це не екологічно і не правильно + як ніяк у картері має бути розрядження. При правильно налаштованій системі кинутий газ і гальмування двигуном ідеально для провітрювання картера.

Не секрет, що на форсованому двигуні необхідно відокремлювати і конденсувати, від картерних газів, пари олії. Насичені парами картерні гази, потрапляючи в циліндри, збільшують схильність до детонації та просто "засірають" впуск. Звичайно, можна вивести "супун" в атмосферу і нехай димить, але це не екологічно і не правильно + як ніяк у картері має бути розрядження. При правильно налаштованій системі кинутий газ і гальмування двигуном ідеально для провітрювання картера.Не секрет, що на форсованому двигуні необхідно відокремлювати і конденсувати, від картерних газів, парі олії.Насичені парами картерні гази, потрапляючи в циліндри, збільшують схильність до детонації та просто "засірають" впуск. Звичайно, можна вивести "супун" в атмосферу і пусть димити, але це не екологічно і не правильно. При правильно налаштованій системі кинутий газ і гальмування двигуном ідеально для провітрювання картера.

Теорію послухали, тепер шляхи вирішення. Найпоширеніший і найпростіший, це Oil Cath Tank або в народі "маслопомийка". Рішення просте, в розрив патрубків вентиляції ставимо і все фільтруємо. Але ж є нюанси!

1. Система вентиляції у двигунів досить складна, особливо у Subaru. Класична схема виглядає так:

Ми бачимо, що нам необхідно відокремлювати як мінімум із двох місць. Це з ГБЦ та безпосередньо з блоку. Можна звести в один, але жертвувати перетином не варто. Хоча жертвувати перетином не варто більше для атмо моторів, а з турбо все простіше... Склав один і підключив перед турбіною, повірте, розрядження вистачить.

Але виникне друга проблема, це потік дуже насичених газів. Т.к. клапана PCV не буде (простою мовою він включає провітрювання картера, коли закриваємо дросель) і максимально провітрювання мотора буде, коли максимально дме турбіна. Максимально дме турбіна, через збільшені зазори картерних газів більше, масляний туман з газами летить у вентиляцію, яка підключена перед турбіною... І виходить, що турбіна висмоктує з мотора гази, які тільки сірник піднеси... про нормальну роботу мотора мови бути не може.

Ось тепер ми скажемо, що давайте вставимо маслосмітник перед турбіною! Все правильно, але з'являється другий аспект!

2. Класична маслосмітник неефективна. Всі ми розуміємо, щоб сконденсувати рідину, а в нашому випадку олія необхідна площа. Ми ще знаємо конструкцію маслосмітника. Просто ємність.

Досвідчені тюнери вирішують вставкою перегородок та нержавіючих мочалок. Погоджуся, рішення працює, але виникає третій нюанс!

3. Куди зливати конденсат? Особливо якщо мотор валить на овербусті і валить по кілька кіл поспіль. Можна зробити краник і на підлогу. Але це не екологічно і не правильно, потрібно зливати назад у картер. І я Вам скажу витрата олії неабияк падає...

Єдине правильне рішення для форсованих моторів це маслосмітник циклонного типу. Такі я часто помічав у BMW, Volvo тощо.

Почав я замислюватися про ефективну вентиляцію ставши, будучи власником Subaru. Там був прогорілий поршень і мені дуже харило робити мотор. Я сезон відкотив на 3.5 циліндрах, для відділення масла від газів застосував сепаратор від автобуса Hyundai H1 з 2.5 літровим двигуном CRDI.

Рішення ефективно себе показало, але мотор таки довелося відремонтувати... Машину продав і зібрали бойову Subaru для участі у серіїTime Attack.

Враховуючи навантаження на двигун, картерних газів там не мало... Було вирішено щось глобально робити з цим.

Просто масло смітник не наш варіант, зважаючи на досить велику кількість виходів на вентиляцію, як мінімум, доведеться ставити два бачки.

Найправильніше рішення для Subaru, звичайно Crawford Performance.Найправильніше рішення для Subaru, звичайно ж Crawford Performance.

Crawford FMICTMIC Air Oil Separator


Це диво техніки має відділення парів на масло і гази і зливати масло назад в мотор, благо дозволяє горизонтальне розташування мотора)
Для холодного клімату передбачена кишка підігріву, щоб конденсат не замерз і мотор не сикнув олією)
Наочно як воно пристосовується?:

 

Загалом, цінник 400 $ відкидає цей варіант, він для багатих.

Розкинувши мізками і прикинувши наші виробничі потужності, було вирішено зробити тип такого циклону, під наші потреби. Як влаштований всередині думаю креслення не потрібен, в мережі інформації тонна. Ось вам наочно наше рішення:

Нарубали заготовок

 

Приварил к наружной колбе

 

Так она устроена внутри

 

Обдерли шов кришки

 

Зібрали внутрішню частину, по суті, це і є ядро сепаратора..

 

У результаті маємо цілком симпатичний девайсик з авто зливом назад у мотор.

 

Вийшло звичайно гарно, але з маленьким прорахунком. Він дуже високий, для Subaru не підходить. Враховуючи накатану технологію, миттю зробили другу версію.

 

Виточили та вифрезерували цілісну кришку.

 

Варимо корпус, обов'язково трубки під певним виміряним углом.

 

Отримуємо серцевину циклону.

 

Збираємо в одне ціле за допомогою зварювання.

 

Ставим на машину.

 

Все подключаем и получаем такой видок.

Дякую всім, ставте лайки підписуєтеся на наші медіа ресурси…

 

Коментарі