Меню
Час роботи: Понеділок – П'ятниця – 09:00 – 18:00

Клімат-контроль автомобіля - що це таке і як ним користуватися


Система клімат-контролю в автомобілі забезпечує комфорт та зручність для водія та пасажирів. Її основна відмінність від кондиціонера полягає в тому, що вона постійно підтримує задані кліматичні умови. Система буває одно-і багатозонною. Через її складність при експлуатації у автовласників може виникати низка питань, зокрема: “Як користуватися кліматом? Що робити, якщо не вмикається клімат-контроль? Як проводити чищення клімат-контролю? Про це та багато іншого ми постараємося докладно розповісти. Автомобільний клімат-контроль (надалі КК) - це система, що складається з кондиціонера, обігрівача, датчиків температури та вологості, системи фільтрації та електронного блоку управління.

Призначення системи - підтримка мікроклімату в салоні автомобіля незалежно від того, яка погода на вулиці. Принцип роботи клімат-контролю нескладний. В його основі лежить робота електронного процесора зі зворотним зв'язком, на який надходить інформація з численних датчиків, що фіксують температуру у різних куточках автомобільного салону. Користувач встановлює в блоці керування бажані параметри температури. А процесор підтримує їх весь час, ґрунтуючись на інформації від датчиків, і при необхідності коригуючи роботу системи охолодження або опалення.

Цікаво, що до складу клімат-контролю входить не лише кондиціонер, а й обігрівач. Отже систему можна використовувати і взимку для обігріву салону. Крім того, кондиціонер і обігрівач осушують повітря, що проходить через них. Це дає можливість перешкоджати запотіванню стекол автомобіля. У досконаліших системах процесор враховує також вплив сонячних променів на внутрішню температуру салону (так званий датчик ультрафіолетового випромінювання).

Влаштування системи клімат-контролю


Клімат-контроль складається із великої кількості пристроїв. Зокрема:
  • Електронний блок керування. Це, мабуть, найголовніша частина системи, її "мозок". До його складу входить контролер із програмами управління та система введення інформації. Це можуть бути механічні чи електронні регулятори. Як правило, інформацію в сучасні блоки керування вводять цифровим методом, зокрема за допомогою пульта дистанційного керування. На основі інформації, що надходить, програма контролера керує виконуваними пристроями — швидкістю обертання вентилятора, положенням заслінок, подає команду на збільшення або зменшення температури повітря, що видується.
  • Датчики. Вони розташовані як у салоні машини, так і із зовнішнього боку. Внутрішні датчики контролюють кліматичні показники у тих зонах, де вони встановлені. Також окремо є датчик контролю температури на виході обігрівача/охолоджувача. Внутрішньосалонні датчики зазвичай мають примусове обдування для того, щоб вони давали інформацію якнайшвидше. Чим складніша система (багатозонна) — тим їхня кількість більша. Зовнішні датчики призначені для контролю температури та забрудненості повітря зовні автомобіля.
  • Виконавчі механізми. До цієї категорії належить багато пристроїв. Зокрема, охолодний та опалювальні прилади (кондиціонер та “пічка”), повітряні заслінки та їх приводні електродвигуни, повітропроводи, вентилятори, фільтри, дефлектори тощо. Докладно знати внутрішній пристрій клімат-контролю водієві не обов'язково. Набагато важливіше дізнатися позначення на ручках управління клімат-контролю і як виконати налаштування параметрів. А також розуміти якісь профілактичні заходи вживати для того, щоб підтримувати систему в робочому стані. Що робити, коли не працює клімат-контроль Система КК, як і будь-який механізм, може давати збої. Розглянемо докладніше як самостійно виконати діагностику клімат-контролю.

Докладно знати внутрішній пристрій клімат-контролю водієві не обов'язково. Набагато важливіше дізнатися позначення на ручках управління клімат-контролю і як виконати налаштування параметрів. А також розуміти якісь профілактичні заходи вживати для того, щоб підтримувати систему в робочому стані. Що робити, коли не працює клімат-контроль Система КК, як і будь-який механізм, може давати збої.

 Розглянемо докладніше як самостійно виконати діагностику клімат-контролю. Відразу обмовимося, що на різних машинах та системах може бути своя специфіка, а тим паче розшифровка їхніх помилок. Як приклад розглянемо самодіагностику КК. Алгоритм перевірки виглядає так:

• Увімкнути запалення та натиснути кнопку OFF, щоб встановити систему КК в режим самодіагностики. При цьому на екрані з'являться всі елементи, що є там, а біля кнопок засвітяться відповідні їм індикатори. Перший етап діагностики полягає в тому, щоб перевірити, чи всі ці елементи світяться.
• Другий етап діагностики полягає в тому, щоб перевірити, чи немає обривів ланцюгів датчиків температури.
• Перевірка положення змішувачів заслінки та заслінки режиму обдування. Потрібно ще на один крок підвищити температуру.
• Перевірка двигунів усіх наявних у системі заслінок.
• Перевірка температури, яка визначається датчиками. Процедура проводиться на холодній машині, щоб уникнути великого розбігу у показаннях.
• Коригування показань датчиків температури. З її допомогою можна виставити коригувальний діапазон для температури, що діагностується датчиком в межах від -3°С до +3°С.
• Повторимося, що діагностика клімат-контролю різних машинах відрізняється.
Іточний алгоритм, і розшифровку помилок (якщо вони будуть) ви зможете знайти лише у мануалі вашого автомобіля чи самого КК.

Профілактика несправності

Щоб система клімат-контролю в автомобілі працювала справно, необхідно періодично проводити обслуговування окремих вузлів. Насамперед йдеться про радіатор кондиціонера. Тиск фреону має бути завжди в нормі, і за ним необхідно стежити не рідше ніж один раз на рік. Не забувайте періодично змінювати фільтр вентиляції салону. Особливо якщо ви часто користуєтесь системою клімат-контролю. Згодом він забивається та падає продуктивність системи вентиляції. Також необхідно чистити радіатор кондиціонера від накопиченого на його поверхні пилу. Для цього систему необхідно періодично включати для продування, навіть узимку, хоча б один раз на місяць мінімум на 5…10 хвилин. Третій профілактичний захід полягає у чищенні вентиляції салону. І тому існує кілька методів.
Система клімат-контролю дозволяє водію та пасажирам автомобіля створити в салоні комфортну атмосферу для далеких поїздок. На відміну від традиційного кондиціонера вона має зворотний зв'язок, що дозволяє в режимі реального часу коригувати вихідну температуру, ґрунтуючись на вхідних даних, що змінюються. А це, по-перше, створює комфорт для людей, а по-друге, мінімізує їхню участь в управлінні системою. Однак у процесі експлуатації не забувайте чистити та доглядати клімат-контроль. Це забезпечить його тривалу та справну експлуатацію. Використовувати клімат-контроль доцільно не лише під час тривалих поїздок, а й під час їзди у міських пробках.

Клімат-контроль автомобіля

Коментарі