Меню
Час роботи: Понеділок – П'ятниця – 09:00 – 18:00

Что входит в систему кондиционера автомобиля?

Що входить до системи кондиціонера автомобіля?

У пристрій автомобільного кондиціонера входять компресор, конденсатор, осушувач, терморегулюючий вентиль, випарник, електричне обладнання. Усі компоненти з'єднуються між собою магістралями високого та низького тиску із створенням герметизованої кільцевої системи.

Пристрій кондиціонера автомобіля


 
У сучасних автомобілях мікроклімат у салоні забезпечується трьома системами – вентиляції, обігріву та кондиціювання. І конструктивно найскладнішою з них є кондиціонер, завданням якого є охолодження повітря в салоні влітку. Незважаючи на це система кондиціонування досить поширена і встановлюється на багато автомобілів навіть бюджетного сегменту. компресор; магістралі високого та низького тиску;
  • Конденсатор;
  • Осушувач;
  • Терморегулюючий вентиль або дросель;
  • Випарник;  Електроустаткування (датчики температури, електровентилятори, електромагнітна муфта тощо).

Компресор

Компресор — вузол, що здійснює нагнітання холодоагенту. Він створює тиск і забезпечує рух фреону далі за системою. На автотранспорті застосовується кілька видів компресорів, що відрізняються за конструкцією. Найбільшого поширення набули компресори роторно-лопатевого і поршневого типів, хоча трапляються й найцікавіші конструкції, наприклад, вузол, працюючий за принципом Ванкеля. Компресор є своєрідним роздільником, який всю систему ділить на контури високого та низького тиску. Контур високого тиску включає всі елементи до випарника, а до контуру низького тиску відноситься лише магістраль, що з'єднує випарник з компресором. Компресори, які використовуються на автомобілях, зазвичай механічні і в дію вони наводяться від колінчастого валу за допомогою ремінної передачі. Але оскільки кондиціонер використовується не завжди, то конструкція приводу оснащена механізмом відключення компресора. Зазвичай як такий механізм використовується електромагнітна муфта. Рідше, але також використовується електропривод компресора – вузол працює за рахунок електродвигуна. Ще один тип приводу комбінований, використовується на деяких гібридних моделях. На таких авто компресор може працювати як від електродвигуна (під час руху на акумуляторах), так і колінчастого валу (при задіянні ДВС).

Магістралі

Магістралі високого тиску розраховані на значні навантаження та температурну дію. При нагнітанні фреону компресором тиск холодоагенту суттєво зростає – до 250–270 кПа. У цьому стиск супроводжується сильним нагріванням речовини (до 150 град). Тому до магістралей високого тиску висуваються серйозні експлуатаційні вимоги. Магістралі низького тиску – звичайні трубки, оскільки після випарника тиск холодоагенту сильно падає і трубкою проходить фреон практично з атмосферним тиском.

Конденсатор

У конденсаторі відбувається перехід холодоагенту з газоподібного рідкий стан, що супроводжується активним виділенням тепла. Цей складовий елемент є звичайним радіатором (зазвичай з алюмінієвих сплавів), на який встановлені вентилятори. Щоб відбулася зміна агрегатного стану холодоагенту, необхідно забезпечити відведення тепла. Тому конденсатор розташовується у передній частині авто під радіатором системи охолодження. Це забезпечує при русі авто потік повітря, який забирає тепло від конденсатора, тим самим забезпечуючи конденсування фреону. Якщо повітряного потоку недостатньо, він створюється примусово – вентиляторами.

Осушувач

Постійні перепади температури призводять до того, що волога, що потрапила всередину системи, кристалізується (ставати шматочками льоду), які можуть пошкодити складові елементи кондиціонера, насамперед компресора. Щоб цього не сталося, до конструкції додано осушувач. Являє собою ємність зі спеціальним наповнювачем, що вловлює вологу.

ТРВ, дросель

Терморегулюючий вентиль (ТРВ) — клапан, що забезпечує контроль тиску в системі, також у цьому вузлі починається процес випаровування холодоагенту. ТРВ використовується не на всіх автомобілях. Ряд автовиробників замість нього застосовує дросель та акумулятор (переважно в системах з клімат-контролем). Дросель виступає як клапан регулювання тиску, а акумулятор – компенсаційний резервуар, у якому утримується зайвий фреон.

Випарник

Випарник — ще один радіатор, який використовується в конструкції системи кондиціювання, але розміщений він в салоні (під панеллю приладів). У цьому елементі відбувається випаровування холодоагенту, яке супроводжується сильним поглинанням тепла з навколишнього середовища. При цьому волога, що знаходиться у повітрі, конденсується на поверхні радіатора. Щоб конденсат не потрапив у салон, випарник оснащений системою дренажу, якою вода виводиться назовні (під авто). Для активної віддачі тепла та поширення охолодженого повітря по салону, на випарник встановлено електровентилятор, що забезпечує примусове створення повітряного потоку.

Електроустаткування

Підтримка заданої температури, керування кондиціонером, примусова подача повітря забезпечується електрообладнанням. Підтримка потрібної температури відбувається завдяки ряду температурних датчиків: температури охолоджуючої рідини; термовимикач вентилятора радіатора; температури випарника. Залежно від моделі автомобіля можуть використовуватися інші датчики та інша схема керування. Управління обладнанням відбувається на блоці, встановленому на передній панелі. За рахунок органів керування кондиціонер вмикається в роботу, виконується регулювання температурного режиму.

Кондиціонер у складі клімат-контролю

Кондиціонер може бути як окремою системою, так і входити до складу клімат-контролю. У другому випадку всі системи салону – вентиляції, обігріву та кондиціювання взаємодіють між собою та керуються електронним блоком (ЕБУ). Наприклад, підтримання необхідної температури в салоні забезпечується підігрівом повітря після охолодження. Тобто частина повітряного потоку, що пройшов випарник, подається на радіатор печі, а потім змішується з основним, тим самим регулюючи температуру. При цьому пристрій кондиціонера автомобіля, який використовується в клімат-контролі, не відрізняється від обладнання, виконаного у вигляді окремої системи.

Принцип роботи

Функціонування кондиціонера здійснюється по замкнутому колу. Компресор виконує нагнітання газоподібного фреону, створюючи тиск, через що холодоагент розігрівається. Після цього магістралі високого тиску речовина подається в конденсатор. У ньому за рахунок віддачі тепла відбувається конденсування фреону, і він стає рідиною, що все ще перебуває під тиском. Після конденсатора магістралями холодоагент рухається далі і проходить через осушувач, де з нього видаляються частинки води та інших домішок, щоб вони не привели до поломки системи. З осушувача рідкий холодоагент надходить у ТРВ, де відбувається регулювання (зниження) тиску. При цьому падіння тиску призводить до початку процесу переходу до газоподібного стану. Це ж відбувається і в системах, оснащених дроселем з акумулятором. Після ТРВ фреон потрапляє у випарник, в якому відбувається сильне падіння тиску, через що холодоагент починає випаровуватися, поглинаючи тепло з навколишнього середовища. Вода ж, що сконденсувалася на поверхні радіатора, дренажним каналом виходить із салону. Пройшовши випарник холодоагент, вже в газоподібному стані, магістраллю низького тиску надходить до компресора, і весь процес повторюється знову.

Что входит в систему кондиционера автомобиля

Коментарі