0AM (DQ200) - популярна 7-ступінчаста роботизована трансмісія з подвійним сухим зчепленням(DSG),розробка концерну VAG. Сумно відома своєю надійністю, власники автомобілів випущених до 2014 року вже при досягненні 40-60 тисяч кілометрів пробігу починали відчувати проблеми з перемиканнями через швидке або нерівномірне зношування. подвійного зчеплення,а трохи пізніше и мехатронік (гідравлічний блок управління) виходив з ладу. Кількість незадоволених клієнтів і ціла хвиля скарг на роботу коробки змусила VAG продовжити гарантію на трансмісію до 5 років, або до 150 000 км. пробігу.
DSG з сухим зчепленням в принципі не здатна передавати великий момент, що крутить, обмеження - 250 N?m, а значить є обмеження за об'ємом двигуна з яким можна агрегатувати коробку. 0AM представлена практично у всьому модельному ряду Volskwagen, Skoda и Seat на автомобілях об'ємом від 1.4 до 2 літрів.
DQ200 відноситься до класу преселективних роботизованих трансмісій, конструктивно представляє з себе майже класичну механічну коробку (різниця в тому, що на відміну від механіки, у DSG 2 первинних і 2 вторинних вала, один відповідає за парні передачі, інший за непарні), проте за перемикання передач відповідає мехатронік, він гідравлічний блок управління.
На відміну від гідроблоку звичайної АКПП, мехатронік - окремий та самостійний вузол - включає в себе власний електромотор та насос, гідроакумулятор, соленоїди та електричну плату управління. У цій статті коротко розглянемо на реальних прикладах ремонт відразу 2 мехатроніків, у першого буде проблема з електронною платою, що часто зустрічається, у другого - з гідроакумулятором.
Заміна електронної плати управління
У сервіс привезли евакуатором Skoda A5. Електронна діагностика показує помилку P0562 - Електронне живлення: занадто низька напруга. Досвідчений діагност вже на підставі однієї цієї помилки може досить точно визначити проблему, оскільки слабкі місця DSG 7 вивчені та відомі. Знімаємо гідроблок з автомобіля і одразу відносимо в мийку. Тим часом отвори в корпусі коробки дозволяють оглянути невелику ділянку механічної частини, це, звичайно, не повноцінна діагностика, але якщо на шестернях будуть сколи або інші пошкодження - можна побачити.
Вимитий мехатронік потрапляє до майстра на стіл розбірки
|
|
Перший крок завжди однаковий, зняття електронної плати
Електронна плата згоріла і відновленню не підлягає, ставитимемо новую. Плати не однакові, потрібно підібрати плату з відповідним маркуванням (літера в кінці оригінального номера, наприклад 0AM927769D). Подібне відбувається з двох причин. На платі розташований датчик тиску (на фото нижче), він контролює тиск у гідроакумуляторі та на підставі його показників електроніка включає/вимикає насос. Якщо датчик показує низький тиск, то насос буде продовжувати безупинно працювати, в результаті або згорить плата через перегрівання, як у нашому випадку, або вибухне гідроакумулятор, якщо до цього моменту з корпусом гідроакумулятора будуть проблеми.
Друга причина – корпус гідроакумулятора. На цьому моменті зупинимося детальніше і пояснимо, що взагалі таке акумулятор тиску в мехатроніку. Оскільки робочий тиск дуже великий (доходить до 50 атмосфер), на цей тиск потрібно виходити після запуску двигуна дуже швидко, насос самостійно не впорався б - застосовується газомасляний акумулятор. Метод кріплення акумулятора до корпусу - різьбове з'єднання, і ось це місце є серйозною вразливістю 0AM. Конструктори VAG'a мабуть спочатку припустилися помилки проектуючи цей вузол - корпус акумулятора сам по собі дуже тонкий, до того ж ослаблений нарізаним у ньому різьбленням. Спершу утворюється мікротріщина, відбувається витік тиску і насос так само працює не вимикаючись, намагаючись створити необхідний тиск - знову перегрів і згоріла плата. Цю несправність у початковій стадії може визначити і водій, при запуску двигуна насос працюватиме надто довго не вимикаючись.
ВОзвертаємося до заміни електронної плати. Беремо на складі нову плату і прошиваємо, для цього потрібний VIN код автомобіля. Якщо плату не прошивати і просто встановити - нічого не працюватиме, діагностика покаже наступні помилки:
- P1867 - відсутність повідомлень від електроніки кермової колодки
- P1853 - недостовірне повідомлення від приводу ABS
- P0706 - неправильний сигнал датчика діапазону перемикання
- P1850 - відсутні повідомлення від ЕБУ двигуна на шині даних силової установки
Прошиваємо
|
|
Поки плата прошивається – повертаємось до мехатроніка та оглядаємо на наявність ушкоджень різних його складових. При кожному ремонті обов'язково змінюються пильники и сальники тштовхачів вилок зчеплення та перемикання передач. Мехатронік дуже чутливий до рівня олії, і якщо через сальник витече хоча б 100 грам (причому не обов'язково відразу, це може відбуватися протягом декількох місяців) - машина просто стане і подальший рух стане неможливим.
|
|
Згоріла плата загрязнила гідропліту, відмиваємо.
До / після миття
|
|
Беремо прошиту плату та встановлюємо
|
|
Через лійку заливаємо масло
Наступний крок – перевірка. Підключаємо до плати живлення та керування та спостерігаємо за роботою насоса, його добре чутно. Якщо насос закачав олію в гідроакумулятор і вимкнувся – все нормально, можна закінчити складання та встановлювати мехатронік на автомобіль.
Ще один нюанс, для полегшення установки мехатроніка назад у коробку потрібно виставити вилки у правильне положення, якщо коробка в нейтралі – виліт вилок має бути рівно 25 мм. Використовуємо простий спеціальний пристрій, можна виготовити самостійно.
На цьому все, заміна плати0AM стоит 500$ разом з роботою та всіма розхідниками (включаючи олію) та виконується за 1 робочий день. Компанія «Мактранс» ддає 1 рік гарантії без обмеження пробігу.
Заміна корпусу акумулятора мехатроніка
Починаємо ремонт другого гідроблоку, знятий із VW Passat CC, помилки такі:
- P17BF - Гідравлічний насос: захист від гри (невиправданого включення-вимкнення) - поза верхньою межею
- P189C -Обмеження роботи: через недостатнє збільшення тиску
Тут досить одного погляду на мехатронік щоб зрозуміти що трапилося. По-перше мехатронік залитий олією, по-друге – вигнуло піддон. Це вибухнув гідроакумулятор.
|
|
Раніше ми говорили, що перший крок при розбиранні - зняття плати, пояснюємо чому. Незважаючи на вибух акумулятора, у 7 випадках з 10 він все ще під тиском, зараз покажемо процедуру, яку наші майстри називаютьют «розмінуванням». Есчи розмінувати не знімаючи плати – є серйозний шанс її пошкодити. Знімаємо та прибираємо убік, а піддон додатково фіксуємо довгими болтами.
|
|
Перевертаємо і починаємо акуратно відкручувати болти піддону. При першому «взриві» піддон заважає вилетіти поршню акумулятора і його перекошує у корпусі, але коли болти послаблюються – відбувається другий вибух. Іноді його не відбувається, акумулятор може просто вирвати з корпусу, а сам він не зруйнується, але запам'ятайте - НІКОЛИ не дивіться акумулятор, він може вистрілити абсолютно спонтанно. Після зняття не зруйнований акумулятор відразу прибираємо кудись убік. У нашому випадку акумулятор вистрілив під час розбирання, отримуємо таку картину:
|
|
Знімаємо піддон і дивимося
|
|
Відкручуємо та знімаємо електромотор насоса (на фото зліва), сам насос (праворуч)
|
|
Так виглядає корпус акумулятора, що лопнув.
«Мактранс» пропонує 3 варіанти вирішення проблеми з акумулятором:
Корпус акумулятора гідроблоку (мехатронік) АКПП DQ200 0AM DSG 7 0AM325066C 0AM325066AC 0AM325066AA 0AM325066R - корпус абсолютно ідентичний заводському. Ресурс аналогічний, тобто проблема через деякий час повториться.
Посилений корпус акумулятора гідроблоку (мехатроніка) DQ200 0AM DSG 7 0AM325066C 0AM325066AC 0AM325066AA 0AM325066R - теж саме, але посадкове місце акумулятора посилене, товщина стінки більша ніж у оригіналу.
Посилений корпус виробництва «Мактранс»
Поки майстер займається підготовкою до збирання, інший фахівець перевіряє соленоїди на стенді. Соленоїди 0AM не ремонтопридатні, у разі потреби міняємо на нові оригінальні.
Починаємо діагностику соленоїдів
У разі проблем немає (графік #1), але бувають випадки коли заміна необхідна (графіки #2 і #3)
|
|
|
Все промиваємо та чистимо, приділяємо увагу штокам виделок/зчеплення. На них стоять неодимові магніти, потрібно ретельно очистити.
|
|
|
У 0AM усередині мехатроніка є фільтр, обов'язково змінюємо
|
|
ЗАключний етап - складання, у зворотному порядку збираємо мехатронік не забуваючи про заміну ущільнень - не потрібно економити на доларовому сальнику, який потенційно може принести проблем на 1000 доларів.. Встановлюємо новий піддон. Знову заливка олії та перевірка, потрібно переконатися, що зібраний мехатронік тримає тиск. Отримуємо такий результат:
|
|
|
|
Все, процедуру ремонту завершено. Така робота стоїть 400$ включаючи всі розхідники та масло, гарантія - 1 рік. При цьому ви отримуєте не просто коробку, що ідеально працює, але ще й впевненість у тому, що проблема в минулому і більше ніколи не повториться!
Якщо ремонтуєте коробку самостійно та знадобляться інші запчастини – у нас все є.