Audi A3, Q3, TT
SEAT Leon, Toledo
SKODA Octavia, Superb
VOLKSWAGEN Caddy, Beetle, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Shara, Touran
Шестиступінчаста АКПП DQ250 02E є власною розробкою концерну VAG спільно з BorgWarner Inc.
Мокре подвійне зчеплення коробки дозволяє передавати момент, що крутить, до 350 H*m. Управління механічною частиною коробки здійснюється через електромеханічний блок - мехатронік. Мехатронік складається з електронного блоку управління та електрогідравлічного блоку, оснащеного датчиками та електролапанами - соленоїдами..
|
|
Залежно від виконуваного завдання розрізняють соленоїди перемикання передач, зчеплення та регулювання тиску.
Соленоїд N217відповідає за регулювання тиску гідравлічної рідини у головній магістралі гідроблоку. Тиск змінюється в залежності від температури, частоти обертів та режиму роботи АКПП. Електронний блок управління періодично коригує значення основного тиску відповідно до умов роботи коробки передач. При виході з ладу соленоїда основного тиску робота гідроблоку продовжується з максимальним значенням тиску гідравлічної рідини. При цьому перемикання передач супроводжується ударами і поштовхами, що крім зниження комфорту призводить до передчасного зношування системи зчеплення і перемикання передач.
Соленоїд N 218відноситься до системи охолодження. Основна причина розігріву олії в АКПП полягає у роботі муфт подвійного зчеплення К1 та К2. При передачі моменту, що крутить, між дисками муфт зчеплення виникає тертя і як результат виділення тепла. Для охолодження олії використовується спеціальний контур охолодження. Циркулюючи по контуру охолодження, масло знижує температуру і охолоджує муфти зчеплення. Керує контуром охолодження соленоїд N 218.
У разі неправильної роботи соленоїда температура олії може піднятися вище за допустимі значення (135 градусів), що негативно позначиться на роботі всіх вузлів АКПП (вихід з ладу фрикціонів, електронних датчиків, соленоїдів).
Так само, при перегріві олії спрацьовує захист, що виражається в зниженні крутного моменту двигуна або повному розмиканні муфт (крутний момент на коробку не передається) відбувається повна зупинка автомобіля. Перегрів значно скорочує міжсервісний інтервал і вимагає частішої заміни гідравлічної рідини.
Для діагностики роботи соленоїдів фахівці компанії Мактранс використовують сучасне обладнання, яке дозволяє повторити роботу соленоїда в реальних умовах автомобіля.
|
|
|
Основна причина виходу з ладу соленоїдів є робота у забрудненій олії. Частинки стружки і підгорілої олії утворюють дрібнодисперсну суспензію, що засмічує масляні канали. Потрапляючи на деталі, що труться, елементи забруднення викликають передчасне вироблення і знос поверхні, в т.ч. знос втулки соленоїда, що призводить до заклинювання.
Приклад зношеної втулки соленоїда. Вироблення центрального отвору втулки.
Для вирішення проблеми спеціалісти компанії Мактранс розробили технологію ремонту соленоїда.
На початку соленоїд розбирається, використовуючи спеціальний інструмент.
|
|
Далі витягується зношена втулка і її місце встановлюється нова втулка, виготовлена фахівцями компанії Мактранс.
Виготовлення втулок виконується на сучасних верстатах з числовим керуванням, що дозволяє дотримуватися сучасних допусків за точністю отриманих деталей.
|
|
Після ремонту соленоїди проходять повторне тестування відповідність робочим параметрам.
Після закінчення тестування відновлений соленоїд встановлюється гідроблок. Далі проводиться адаптація та перевірка роботи АКПП на ходу.
Соленоїди, відновлені за методикою фахівців компанії Мактранс, відповідають робочим характеристикам оригінальних соленоїдів АКПП DQ25002E. Термін служби після відновлення можна порівняти з терміном служби нових деталей, за значно меншою вартістю.
Електромагнітні клапани регуляторів тиску N215 и N216відповідають за зміни тиску масла в системі, що відповідає за роботу муфт зчеплення. Соленоїд N215 обслуговує муфту K1, а соленоїд N216 - муфту K2. При відмові запобіжного соленоїда відключається відповідний ряд передач:
- При відключенні першого ряду передач (К1), автомобіль може рухатися тільки на другій передачі.
- При відключенні другого ряду передач (К2) автомобіль може рухатись на першій та третій передачах.
Для визначення працездатності соленоїдів фахівці компанії Мактранс використовують сучасне обладнання, що діагностує, що дозволяє точно визначити наявність несправності.
Такий графік проблемного соленоїда. Ступінчасті ділянки вказують на застрявання клапана соленоїда. Згодом такий соленоїд може заклинити.
А це графік соленоїда у робочому стані
Для вирішення проблеми із запобіжними соленоїдами К1 та К2 фахівці компанії Мактранс рекомендують заміну на нові, з наданням гарантії 1 рік.