JF015E - бесступінчаста трансмісія, розроблена одним із лідерів у галузі варіаторів, компанією Jatco. Дана модель прийшла на зміну своєму попереднику JF011E і популярна серед автовиробників, що встановлюється на автомобілі з переднім приводом та об'ємом двигуна до 2 літри. Конструкція принципово відрізняється від попередника JF011E.
JF015 також має гідротрансформатор, що пом'якшує навантаження на вали, планетарну передачу для заднього ходу, але головна особливість - два щаблі прямого ходу і три пакета зчепления. JF015E можно назвати двухступінчатим варіатором.
Така конструкція дозволила зменшити конуси, збільшивши передавальне число до рекордних 1:7.3 за допомогою двох передач прямого ходу.
У цій статті викладу кілька відео з нашого каналу YouTube
Ремонт варіатора JF015 на Nissan Juke після ремонту.
Ще одна поширена болячка JF015, відрив сонячної шестерні при цій несправності просто не їде нікуди, крім сервісу, і то — тільки задом.
Через гонки за компактністю ми отримали слабенький первинний вал. Вал перекошує граничними навантаженнями, з'являються вібрації, якими і розбиває підшипник. Ця проблема часто діагностується за характерним шумом, без розтину варіатора.
Якщо продовжувати їздити із цією проблемою, сподіваючись на самовилікування, то розбиває і сам первинний вал, заміна якого – проблема. Відомі два варіанти вала — на 31 зуб (74мм — диаметр) і більш рідкісний 32 зуба (72мм). Ще гірше — якщо розбивається посадкове місце підшипника в корпусі.
Часто зустрічається проблема варіатора JF015E RE0F11A - масляний насос, через знос редукційного клапана падає тиск, що призводить до таких симптомів як прослизання ременя і пробуксовки. Водій відчуває це як ривки та удари при перемиканнях режимів DRIVE/PARKING/REVERSE.
Варіантів вирішення проблеми кілька:
1) Придбання Б-У насоса в хорошому стані
2) Встановлення нового клапана який виготовлений у стандартному розмірі. Таякий вид ремонту підійде якщо немає вироблення в самому насосі, герметичність буде відновлено
3) Встановлення збільшеного клапана, на основній базі y «Мактранс» розгортається отвір у насосі на верстаті фрезерному ЧПУ під розмір ремонтного клапана.
Розглянемо третій варіант. Ми застосовуємо саме фрезерний верстат, а не розгортку, тому що такий метод дозволяє отримати більше. "чистую" поверхня оброблюваного отвору.