Серед водіїв досі немає єдиної думки про класифікацію Nissan X-Trail, або вже популярним на нашому ринку американським Rouge. Хтось відносить його до “справжнім” позашляховикам, з "чесним" повним приводом, а хтось – до міських кросоверів.
Ми допоможемо більше точно розібратися у цьому питанні. Дійсно, повний привід Nissan Xtrail/Rouge працює не так, як у класичного позашляховика, активується лише в ситуації, коли передні колеса буксують. Зроблено це з метою економії палива. Погодьтеся, щоденна експлуатація автомобіля не має на увазі гребти по непрохідних бродах і болотах. (якщо у вас проблема з дорогами, є автомобілі з більш"чесними"і посиленими системами повного приводу) Найчастіше автомобіль їздить нормальними дорогами і витрачати паливо для обертання всіх коліс не зовсім раціонально. Для цього придумали повний привід, що автоматично підключається, за допомогою електромагнітної муфти BorgWarner.
Докладніше про пристрій трансмісії "изнутри" можна подивитися у нашому відео:
Про пристрій болячки та ремонт муфт повного приводу Nissan Xtrail, Rouge можна почитати у цій статті.
Режими роботи повного приводу Nissan X Trail, Rogue
Механічний пристрій ми показали, що тепер перейдемо до алгоритму роботи електроніки. Повнопривідні модифікації автомобіля укомплектовані трьома режимами:
-
2WD;
-
Автоматический;
-
Lock.
За функціонування системи відповідає електромагнітна муфта, що є сполучною ланкою між валом та задніми колесами. Змінювати режими можна за допомогою кнопкової панелі (перше покоління), або шайби, що обертається (друге і третє).
.
-
.
-
AUTO. Система повного приводу постійно задіяна, але зчеплення є мінімальним, близько 75 відсотків навантаження лежить на передній осі. При пробуксовуванні та спрацьовуванні ESP вона за частки секунди в рівній пропорції розподіляє момент, що крутить, між осями. Такий режим оптимальний для використання на слизькій дорозі
-
Lock.Режим передбачає розподіл навантаження по осях у рівних частках. По суті, він ідентичний міжосьовому диференціалу. Частота обертання коліс автоматично вирівнюється. Lock – оптимальний режим подолання перешкод, снігових завалів, брудних, заболочених ділянок. Але не варто перестаратися цим режимом на добрій дорозі, особливо на "цепком" асфальті, це дуже перевантажує муфту. Коли вибраний режим LOCK (функціонує на швидкості до 40 км/год), керуючий блок дає максимальний струм електромагніту. При цьому пластини керуючого зчеплення прикладають максимальний тиск до основного зчеплення, приводячи до фіксованого 50/50 розподілу крутного моменту на низьких швидкостях.
Пересуваючись міськими проспектами в режимі 2wd, ви помітите мінімальну витрату палива. Хочете відправитися за місто, тому що віддаєте перевагу відпочинку на природі? Тоді перейдіть до режиму Auto. Інтелектуальна система ретельно відстежуватиме зчеплення з дорожнім полотном і при необхідності підключить 4wd. Якщо є необхідність подолати бездоріжжя, є режим Lock, як правило, справний повний привід не підведе.